2015. március 17., kedd

Nagy Bandó András - A legkisebb legény



A legkisebb legény


Édesapám, visszatértem,
pont úgy tettem, mint ígértem.
Hét határig eljutottam,
senki elől nem futottam.
Másztam hegyre, völgybe kúsztam,
három folyót által úsztam.
Ha éheztem, répát rágtam,
pár gyümölcsért fára másztam.
Szomjam ellen volt hét forrás,
tavat járni volt vitorlás.
Óperencet áthajóztam,
ahol féltem, ott lopóztam.
Léptem tűzben, úsztam vízben,
poklot jártam három ízben.
Sárkány fejét hétszer vágtam,
bástya fokát hétszer másztam.
Megküzdöttem boszorkánnyal,
nem is eggyel, hanem százzal.
Hét kolduson segítettem,
pogácsámat velük ettem.
Királylányért vetélkedtem,
így esett, hogy király lettem.
Koronámat szépen hordtam,
királynémmal boldog voltam.
Népem mindig megértettem,
Olyan kár, hogy felébredtem.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

(c)2009 Családunk gyűjteménye. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger